8 Ekim 2014 Çarşamba

Stockholm'den kalanlar...

Tam olarak ne bekliyordum bilemiyorum ama İsveç denince kafamda canlanan imajdan biraz daha farklı buldum Stockholm'u... Küçük adalardan oluşan şehir, biraz Amsterdam, biraz Brüj, çokça Prag'ı hatırlattı bana. Daracık sokaklarda dolaşırken sanki daha önce geldiğim bir şehirde geziyormuş hissine kapıldım. Önceki tahminlerimin aksine Avrupa'nın tamamına hakim olan ortak mimari, hava, ruh bu kuzey şehrinde de hissettiriyor kendini. Ama pek çok Avrupa şehrine göre çok daha sakin, turist istilasına uğramamış, kendi gibi kalabilmiş bir şehir. En çok da bu yönünü sevdim. Bir de insanlarını, stillerini, medeniyetlerini, "cool" tarzlarını, herkesin şakır şakır ingilizce konuşmasını...



Strandvagen, Baltık kıyısında sıra sıra lüks otel ve evlerin dizili olduğu, Stockholm'ün en lüks caddesi... Ara sokaklarda tipik İskandinav mimarisini yansıtan evler çıkıyor karşınıza...



Gamla Stan, şehrin en eski merkezi. Daracık sokaklarda küçük şirin kafeler var...



Gri ve soğuk... Baltık Denizi




Södermalm, daha çok sanatçıların yaşadığı, şehrin en hip bölgesi. Sokak araları çok "tarz" kafe ve butiklerle dolu. Malum İsveç bir tasarım merkezi. Bu küçücük ülkeden onlarca dünya markası çıkmış. Ericsson, Volvo, IKEA, H&M gibi devleşmiş global markaların yanında, henüz o kadar yaygınlaşmamış COS, Acne Studios, &Other Stories gibi son yılların trend moda markaları da İsveçli. 

 PS: Gitmeden önce Stockholm'un ne kadar pahalı bir şehir olduğuyula ilgili pek çok hikaye duymuştuk. Gerçekten denilen kadar varmış. Fiyatlar, yeme içme konusunda herhangi bir Avrupa şehrine kıyasla çarpı 2 diyebilirim...


2 yorum:

Vitrindeyiz Vitrindeyiz dedi ki...

Uzun zaman uzak kalmıştım buralardan :)
Stockholm nasıl bir yer gitsem mi derken ilaç oldu
Ben şimdiden sevdim
Thx

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Merhaba, eski bir dostu görmüş gibi hissettim:) Stockholm modaya ilgi duyan birinin mutlaka görmesi gereken bir yer bence...