24 Ocak 2012 Salı

Bir Çek masalı: Prag

Prag bizi karlar altında karşılamasa da, dondurucu soğuk iliklerimize kadar işledi. Ama, ne ara ara yağan yağmur, ne de buz gibi esen rüzgar bu masal şehrinde keyfimizi kaçırmaya yetmedi...


Çarpıcı mimarisiyle eski şehir meydanı ve Tyn Kilisesi...


Aziz Niklaus Kilisesi, Astronomi Saati ve Prag'ın meşhur kuklaları...


Karlov Köprüsü'nden Vlatva Nehri'ne bakış...


Vlatva'yı geçen köprülerin en ünlüsü ve süslüsü Karluv Most, onlarca heykelle bezeli...


Köprüden güvercin bakışı...


Yahudi Mahallesi... Şehirdeki en şık binalar, en lüks mağaza ve restoranlar bu bölgede...


Küçük, sevimli dükkanlar arasında dolanmak ve Prag'da Kafka okumak...


...ve bir masaldır Prag...


NOT:  Prag'a kadar gitmişken arabayla yaklaşık 2 saat mesafedeki, kaplıcalarıyla ünlü kasaba Karlovy Vary'i görmeden dönmek yazık olur. Biz daha önce gördüğümüz için bu sefer gitmedik. Aşağıdaki fotoğraf da 6 sene önce çektiğim, karlar altında Karlovy Vary...


11 yorum:

zeynep dedi ki...

Masal gibi bir şehir , resimler de çok güzel , teşekkürler Ayşe.

Eylül, dedi ki...

fotoğraflardan iki kol uzandı gel ge yapıyor, elinize sağlık.

Buket dedi ki...

bu yaz gitmeyi planlıyoruz ama yazın nasıl olur acaba? bu bizim ilk gezimiz olacak. nerede kaldınız diye sorsam birde..

Kitchen Witch dedi ki...

Gitmeyi hep hayal ettigim masal diyari... Turkiyede yasarken dibimdeki bu guzellige gidemedim de kalkip taa avustralyalara geldim. hayret banaaa.. :S

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Zeynep, Eylül; teşekkürler...

Buket; yazın da çok güzel olacağına eminim, meydanlar, kafeler daha canlanır. Mutlaka Karlovy Vary'e de günü birlik gidin derim. Otele gelince, biz Yahudi mahallesinde Otel Josef'de kaldık. Küçük, şık bir otel, çok memnun kaldığımızı söyleyebilirim...

Kitchen Witch; yine gidersin umarım:)

Ayfer dedi ki...

Sevgili Ayse, bu harika fotograflarla beni 8 sene oncesine goturdun:) Bizde bir kis gunu gitmistik, yerler karliydi. Charles koprusunden o kadar cok gectikki sonrasinda espri oldu her bogaz koprusunden gecisimizde Charles koprusunden geciyoruz diyorduk ;)
Cok tesekkurler paylasimin icin, sevgiler..

Dudu dedi ki...

Ozlemisim...
Ben gittigimde Agustos ayiydi ve cooook fazla sicakti. O kadar sicakti ki hani gezemeyecek hallerdeydik, aksamlar guzel serindi. Kisin karlar altinda gormek istiyorum ben de bir kere daha :)

tasarım mefruşat dedi ki...

2 ay sonra prga gidicem.. bu postunuz beni heycanlandırdı

http://tasarmmefrusat.blogspot.com/

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ayfer; rica ederim, sevgiler:)

Dudu; biz de kar ümidiyle gittik ama bu kış daha hiç yağmamış Prag'a da..

tasarım mefruşat; sevindim, iyi yolculuklar:)

Lotus dedi ki...

Ayse'cgm,
İnanamiyorum gercekten, biz de, Asli, İsvicre'deyken Prag'a gidelim dedik, 22-26 ocak icin, ucak bileti aldik ve son anda benim isim cikti, iptal ettik:( yine ayni anda ayni yeri dusunmusuz:))
Fotograflar cok guzel, iyi ki gitmissiniz:)
Sevgiler
Nilufer

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Nilüfercim, enteresan bir tesadüf olmuş gerçekten, orada karşılaşsaydık epey şaşırırdık herhalde:))
sevgiler...