23 Kasım 2011 Çarşamba

Postcards from Hellas



Geçen bayramki Yunanistan gezimizde, 4 gün gibi kısa bir süre içinde Alexandroupolis'den Selanik'e oradan Kavala ve İskeçe'ye uzanan bir yol boyunca kuzey doğu Yunanistan'ın neredeyse tamamını görmüş olduk. Bu benim Yunanistan'a ilk gidişim olmasa da arabayla sınırı ilk geçişimdi. Meriç nehri üzerinde yanyana dalgalanan Türk ve Yunan bayraklarının altından geçmek gerçekten etkileyiciydi.
Gezimiz boyunca Yunanistan otobanlarına hayran kalırken, neredeyse İzmir'in kopyası sayılabilecek olan Selanik'teki binaların bakımsızlığına şaşırdık.



Sevimli bir sahil şehri olan Kavala'ya yazın tekrar deniz tatili yapmak üzere gitmeye karar verdik...
 

Halen Türklerin yoğun olarak yaşadığı İskeçe'nin parke taşlı sokaklarına ve sevimli evlerine bayılık...
İskeçe'nin küçücük "eski şehir" bölümünde cami minaresi ve kilise çanı yan yana...

7 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Lisedeyken Batı Trakyalı bi sınıf arkadaşım vardı. İskeçe'de oturuyordu ailesi. Hep götürmek isterdi beni oralara. Sayenizde görmüş oldum.
Fotoğraflar harika.
Sevgilerimle..

Dudu dedi ki...

Ben de bu sene ilk Yunanistan'a gittim, Girit'e de Rodos'a. Galiba bundan sonra yaz tatillerimi nerede gecirmem gerektigini biliyorum artik. Cok guzeldi her sey. Yemekler, hava, insanlar, kulturu, bize yakinligi. Yaz gelse de gitsek yine :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Neslice; sevindim... Sevgiler:)
Dudu; yemekler, insanlar... Hepsi harika. Yazın mutlaka girmeli;)

Buket dedi ki...

kavala ve iskeçe istanbuldan kaç saat ??

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Buket; yaklaşık 5 saat sürüyor yol;)

Müge Hestbaek dedi ki...

Ayşecim, sahiden İzmir'e benziyor, değil mi? :) Fotoğraflarına da onları post card gibi yayımlamana da bayıldım! Çok hoş olmuş! :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Teşekkürler mugecim:)