4 Mayıs 2011 Çarşamba

Beyoğlu, Virgin, Salt...



Geçenlerde, İstiklal Caddesi'nde açılan, epeydir merakla beklediğimiz Virgin Megastore'u "teftiş etmeye" gittik. Burası, bir zamalar New York Times Square'de(maalesef birkaç yıl önce kapandı) ve halen Paris Champs Elysées'de yer alan Virgin'lerle karşılaştırıldığında ancak "midi" store payesini alabilecek büyüklükte olsa da, 5-10 yıl önce Türkiye'de bir Virgin'in varlığını hayal bile edemezken, şimdi canlı canlı karşımızda bulmak sevindirici. Ayrıca ülkemizdeki kitapçı ölçeğine göre yine de oldukça büyük olduğunu söyleyebilirim...
Asıl güzel sürpriz ise, İstiklal'de yürürken bir zamanlar Garanti Bankası Sanat Galerisi'nin olduğu yere açılan Salt'ı keşfetmek oldu. Renove edilen bina, önce içindeki dev sütunlar ve mimarisiyle dikkatimizi çekti. Mimari projenin Han Tümertekin'in elinden çıktığını öğrenince bu duruma şaşırmamam gerektiğini anladım... Vasıf Kortun'un projeler direktörü olması da bana göre ikinci sağlam referansı Salt'un. Arkasındaki "Garanti" finansal destek de hesaba katılınca, çağdaş sanat adına umut vaad eden, güzel bir mekan ortaya çıkmış.

6 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

Ben yine de Virgin'dan beklediğimi aldım, çocuk bölümündeki kitap seçenekleri bize kocaman bir "Ohhh" çektirdi:)

Ful yaprakları dedi ki...

virgin'e henüz gitmedim ama en kısa zamanda gitmeli!

Adsız dedi ki...

salt yazıldığı gibi okunuyor. salt sadece yalnız manası ile adlandırıldı.

Buket dedi ki...

çoookk merak ediyoruummm

Adsız dedi ki...

Bu konuda bilmek çok açık var. Ben de Özellikler bazı iyi puan yaptığımı düşünüyorum. çalışma, büyük iş tutun!

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Adsız; I guess you're using google translator, but believe me, it doesn't work and doesn't make any sense, sorry:(