7 Şubat 2011 Pazartesi

Adem Baba


Anadolu Yakası'nda oturup köprü trafiğinden mümkün olduğunca kaçınmaya çalışmamıza rağmen, en sık gittiğimiz yerlerin başında Arnavutköy'deki Adem Baba geliyor. Bence İstanbul'daki en başarılı balık lokantalarından biri. Çünkü her seferinde taze ve lezzetli pişirilmiş balık, yanında güzel bir salata, kalamar, karides vs. artı son derece iyi bir servise çok da makul bir fiyata çıkabileceğiniz bir yer. Mevsiminde lakerdası da çok lezzetli oluyor. Bir de sadece pazar günleri yaptıkları balık çorbasını mutlaka deneyin derim.

Adres: Satışmeydanı sk. No: 2, Arnavutköy, İstanbul.

NOT: Adem Baba'ya gitmişken hemen karşı köşesindeki Arnavutköy Şarküterisi'nin lezzetli peynirlerinden almanızı da tavsiye ederim:)

NOT 2: Adem Baba'nın, ununu Arnavutköy Şarküterisi'nden aldıkları nefis bir de mısır ekmeği vardır. Bu ekmeğin, lokantanın şefinden aldığım tarifi de aşağıda...



Mısır ekmeği tarifi:
1/2 kg mısır unu
1 nescafe bardağı un
2 yumurta
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı şeker
1/2 çay kaşığı karbonat
1+1/2 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı zeytin yağı
100 gr beyaz peynir
Tüm malzeme karıştırılır, kek hamuru kıvamı(hafif akıcı)  alana kadar su (süt ve yoğurt da konulabilir) eklenir. 160-170 derece ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirilir.

12 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

Hele salatası, nasıl da lezzetli ♥

Lavanta Bahçesi dedi ki...

:) benden de bir öneri gelsin mi? Florya Güverte Restaurant, hava alanına yakın olması sebebiyle seyahate gidişler veya dönüşlerde alternatif bir mekan olabilir, denize sıfır balık keyfi yaşamak istersen bana bir mail yollarsın ben de alo baba Ayşe'ler geliyor derim :)))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Yerden uzak; evt ben tek başıma koca bir kaseyi bitiriyorum:)

Lavanta Bahçesi; öneri için teşekkürler, moleskine'ime not edildi:)

Meral Erdoğan dedi ki...

aysecim, bomba gibi basladin haftaya... harikasin!

Meral Erdoğan dedi ki...

aysecim, bizim kucuk bir kutlamamiz vardi harika oldu bu. aksama rezervasyonumuzu yaptim ben. ben de numaraya yazayim tam olsun 263 29 33

cok merci!

Meyra dedi ki...

bende bir Ankaralı olarak nacizane bir tavsiyede bulunucam Çengelköy İskele Restaurant bugüne kadar yediğim en lezzetli balık ve kalamarın tadını unutamıyorum:))ve her geldiğimde kesin giderim..eğer gitmediyseniz deneyin derim;)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Meralcim; yalnız alkollü içki servisi yoktur, kutlama deyince, hatırlatayım istedim.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Meyra; İskele'yi biliyorum tabii, Adem Baba çok daha mütevazi, küçücük ve hesaplı bir yer ona göre:)

meral erdoğan dedi ki...

aysecim merak etme her seyi konustum telefonda :) canimiz fena halde balik istiyordu. acayip denk geldi :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Meral; harika o zaman, afiyet olsun:)

Imge dedi ki...

Aaah aah.. Fark ettim ki uzun zamandır gitmemişiz. Hatırlattığın iyi mi oldu kötü mü bilemiyorum, feci canım çekti çünkü..:)) Afiyet olsun.. Sevgiler..

Chilek dedi ki...

çok severek gittiğim bir yer ara sokakta fiyatları uygun ve en önemlisi çok kaliteli, bir de Yeniköy'de Takanik diyorum:)