17 Aralık 2010 Cuma

Nişantaşı'nda bir gün


fotoğraflar(saat yönünde): Paul Kasmin Gallery, açılış sergisini ünlü fotoğrafçı David La Chapelle ile yapıyor./ House Cafe her zaman favorim.../ Akaretler, bir sanat merkezi olma yolunda ilerliyor./ La Chapelle'in objektifinden, ani ölümleriyle moda dünyasını şoke eden iki yakın arkadaş; Isabella Blow ve Alexander Mc Queen.

Geçenlerde rutin doktor kontrolleri için yine Nişantaşı'ndaydım. Bu kontrol günlerini her seferinde uzatıp, kendime bir "gezme-görme-alışveriş yapma-yeme-içme" günü yaratmayı seviyorum. Bu sefer Akaretler'den başlayıp Abdi İpekçi Caddesi'ne uzanan uzun bir rota izledim. Akaretler, son yıllarda yenilenen yüzüyle zaten çok beğendiğim bir yer. Yeni açılan meşhur Paul Kasmin Gallery'i gezme bahanesiyle ilk orada aldım soluğu. Galerinin ilk konuğu David La Chapelle'in sürreel fotoğraflarından etkilenmemek imkansızdı. Daha sonra Teşvikiye House Cafe'de kendime küçük bir ziyafet çekip, Abdi İpekçi'ye geçtim. Burası da yeni yapılan parke taşlı yolları ve genişleyen kaldırımlarıyla adeta Milano'nun meşhur caddesi Corso Como'ya dönmüş durumda. Yeni açılan Chanel, Hermes, Prada... sıra sıra dizilmiş, bu "küçük Avrupa" görüntüsüne katkıda bulunuyorlar. Geniş kaldırımlara yayılan cafe'lerin ısıtıcılarının altına geçip, yılbaşı süslerini takınmış bu caddede oturup gelen geçeni izlemek de çok keyifliydi. Ancak tüm bunlara dalmışken, randevu saatimin geldiğini fark edip, koşar adım muayenehanenin yolunu tutmak zorunda kaldım.

6 yorum:

ayci dedi ki...

benimde nisantasim gelmis...gittigin yerleri tekrar gidip görmek lazim...

Müge Hestbaek dedi ki...

Ayşecim parke taşlar harika ama Nişantaşı uzun süredir bu yüzden elektriksiz, internetsiz ve telefonsuz. Avrupa şehri ''gibi görünecek'' diye çağ dışı yaşıyor kaç aydır :(

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ayci; gitmelisin, Nişantaşı sürekli bir değişim içinde:)

Müge; haklısın, yazın uzun süre girilecek durumda değildi oralar...
Aynı durum aylardır bizim Caddebostan barlar sokağının başında:(

AidaSalem dedi ki...

City's in sinema katındaki Limonata'ya da git. Çok seveceksin.

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Herkese keyif içinde günler diliyorum.Önemli olan etrafımızdaki güzelliklerin farkında olmamız.Sevgiler.Aida

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Aida S; gideceğim mutlaka:)

Aida; çok doğru...