21 Kasım 2010 Pazar

Dubai


Giderken kendime sorduğum soruyu cevaplayarak başlamak istiyorum: "Evet, sınırsız para akıllıca kullanılıp ehil ellere teslim edildiğinde, çölde bir vaha yaratacak güce sahipmiş."
Dubaililer, "denizi geçerken derede boğulma" tuzağına düşmeyip, belli ki dünyadaki en iyi mimarlar ve şehir planlamacılarıyla çalışıp, her anlamda etkileyici bir şehir yaratmayı başarmışlar. Arap dünyasına özgü bir abartı ve gösteriş tabii ki tüm şehre(emirliğe) hakim, ama bu şatafatı bile belli bir estetik içinde sunuyor Dubai. Tükenen petrol kaynaklarına rağmen, başta Ortadoğu olmak üzere tüm dünyanın ilgi odağı bir eğlence, alışveriş, finans ve turizm merkezine dönüşerek, ileriye dönük zengiliği de garantiliyor.   

Dünyanın en yüksek binası, 828m. yüksekliğiyle, Burj Khalifa.


Dubai'nin simgesi, dünyanın ilk yedi yıldızlı oteli, Burj Al Arab.


Dev binaların önünde uzanan bembeyaz bir kumsal ve masmavi bir deniz, Jumeirah Beach.


Bu mevsimde bile sıcacık bir deniz...


Dubai'nin en büyük camii, çöle uyumlu mimarisiyle çok estetik, Jumeirah Mosque.


Dünyanın en büyük alışveriş merkezi, Dubai Mall ancak birkaç günde gezilebilecek genişlikte. İçinde Galleries Lafayette'den Bloomingdales'e dev department store'lar, Chanel'den Marc Jacobs'a tüm lüks markalar, bunun yanında H&M'den Zara'ya her tür mağaza var. "Artık pes" dediğim an ise, Dean&Deluca ve Fauchon'u gördüğümdeydi. Dubai Mall'un en etkileyici mağazası, 6800m. genişliğindeki, içinde 500 binden fazla İngilizce kitap olan dev kitapçı Kinokuniya idi.


Dubai Mall'da sadece mağaza ve restoranlar değil, içinde her tür deniz canlısının olduğu dev bir de akvaryum var.


Alışveriş sonrası mola...


Dünyanın en yüksek binası, en büyük alışveriş merkezi, en lüks oteli... hepsi Dubai'de. Ama hiç biri etkileyicilik anlamında çölün eline su dökemez.


Çölde safari, Dubai'ye gitmişken mutlaka yaşanması gereken bir deneyim...


Çöl... tek kelimeyle beni büyüledi.


Ve gün battı...


18 yorum:

Lavanta Bahçesi dedi ki...

güzeldi değil mi? ;)

Zuzu dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsınız, gitmiş kadar oldum... Dilerim bir gün benim de yolum buralara düşer.

Vitrindeyiz dedi ki...

Ayşe selamlar,
Dubai benim deyimimle sahte cennet...
Çok az bir tarih ve uyduruk bir müze'den ibaret.
Ama....
Shopping deyince tam cennet...
Hele Aralık ayındaki Shopping Fest .. Tam çıgınlık.
Festival City' gidilmedi mi?
Bir çok Türk markasına rastlayabilirsin
Mall of Emirates ( Torıum'un arakladığı proje)
Ayrıca umarım Ibn Battuta Mall'a gittin.. Ben Jordan conseptine ayılıp bayılmıştım.
http://www.ibnbattutamall.com/

Neyse...
Takipteyiz..
Devamını merakla bekliyorum.
Sevgiler.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Lavanta bahçesi, etkilendiğimi söylemeliyim:)

Zuzu; dilerim düşer:)

Vitrindeyiz, Dubai mall ve Mall of the Emirates alışveriş merkezi olarak yetti bize diyebilirim:) Bir dahaki sefere diğerlerini de gezeriz inş.:))

burçak yıldırım dedi ki...

çok güzel bir yazıydı ama bana kısa geldi, daha fazlasını isteriz :)

sevgiler.

emel dedi ki...

bence de bu yazının ve fotoğrafların devamı olmalı. heyecanla bekliyorum.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Burçak, Emel; çok teşekkürler, ama bu seferlik bu kadar:) Herkese keşfedecek birşeyler kalsın:)

Nrhn dedi ki...

Ayşe Hoşgeldin
Yine harikalar getirmişsin bize :)

Imge dedi ki...

Ayşe,

Hoş geldin öncelikle.. Ve süper bir Dubai postu olmuş. "Hiç merak etmiyorum" dediğim bir yeri merak ettirdin bana. :) Ellerine sağlık.

yeşocan* dedi ki...

canım harika!
keşiflerinle ve anlatımınla beni her zaman ki gibi yine mest ettin!
öpüyorum çok çok :*

Saglıklımutfak dedi ki...

Dubai de sadece 2 gün geçirebildim. çok gezme imkanım olmadı ama havası beni boğmaya yetti doğrusu:) resimler muhteşem .çöl ise gerçekten büyüleyici.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Nrhn; hoş bulduk ve teşekkürler:)

İmge, inan ben de hiç merak etmiyordum, hiç hesapta yokken çıktı bu Dubai seyahati ama umduğumdan çok daha fazla beğendim:)

Yeşocancan; ben de seni öpüyorum çok çok:)

sağlıklı mutfak; sanırım Dubai için ideal bir ayda gitmişiz. Ortalama 30 dereceydi sıcaklık, ama zaman zaman biz de klimalı ortamlara kaçma ihtiyacı hissettik doğrusu:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Harika bir yer,birgün görmek dilegim,ama bende cöl fobisi var,hic gitmedigim halde! SEVGILER ...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Bir terazi kizi, colde korkulacak bir durum yok aslindan tabii deneyimli rehberlerle gidildigi takdirde. Avuclarinin ici gibi ogrenmisler her yerini

zeynep dedi ki...

yazının başlığını gördüğümde aslında bu yazıyı nezamandır beklediğimi hatrladım:) çok güzel fotoğraflardı ve anlatımda öyle..ne güzel bir deneyim olmuş canım..iyi haftalar..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Tesekkurler Zeynep sana da iyi haftalar:)

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Paylaşımın için teşekkürler.Sevgiler.Aida

Ayşe Şakarcan dedi ki...

teşekkürler Aida:)