26 Mayıs 2010 Çarşamba

İtalya notları 2 (Como)

Milano'ya yarım saat mesafedeki Como Gölü, Alp Dağları'nın eteklerinde, çam ormanlarıyla çevrili, etrafında dizili irili ufaklı yerleşim birimleriyle harika bir yer. Gölde yaptığımız bir saatlik tekne turu boyunca gördüğümüz manzaralardan büylenmemek münkün değildi. Yeşil ve mavinin her tonu, müthiş şıklıktaki kasabalar, görkemli evler... Sadece İtalya'nın değil, tüm dünyadan pek çok "zengin/ünlü vs." kişinin (George Clooney de bunlardan biri) ev almak için neden burayı seçtiğini anlamak hiç de zor değil.












Gölün çevresindeki ana yerleşim birimi, göle de adını vermiş olan Como kasabası. Buranın merkezinde tarihi binaları ve anıtıyla Piazza Cavour yer alıyor. 




Piazza Cavour'un hemen yakınında 14. yüzyıldan kalma, Gotik Duomo yükseliyor.




Como'nun meydanına açılan zarif sokaklarda şık mağazalar ve cafe'ler var.






Bellagio, gölün çevresinde görülmeye değer bir başka kasaba. Buraya Como limanından kalkan teknelerele yaklaşık 45 dakika süren keyifli bir yolculukla varmak mümkün.
Bellagio'nun dar ve yokuşlu yolları, rengarenk binalarla çevrili.



Ve oğlumun objektifinden ben:)


NOT: Bellagio'dan sonra bir de Menaggio'ya kısacık uğradık. Pek fazla göremesek de, oranın da güzel ve diğerlerine oranla daha sakin bir yer olduğu belliydi.


23 yorum:

lolipu dedi ki...

çok güzel çokkkk:)))

NiLaY dedi ki...

İtalya postlarını soluksuz takip ediyorum canım harika bir tatil olmuş ve harika karelerle dönmüşsün.. henüz hiç göremediğim İtalya hakkında sayende süper bilgiler ve görseller edindim :)

ALACATI dedi ki...

Cok hos kareler bunlar, ayrica sizide gormek ne guzel...Bende yillar once Alacati´yi kesfetmeden Italya´nin kucuk bir kasabasinda yasamayi hayal etmisimdir hep...Italya hayatimda farkli bir yere sahiptir benim icin...paylasimlariniz icin tesekkurler...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Lolipu, Nilay teşekkürler:)

Alaçatı; teşekkürler ve Alaçatı'ya ben de bayılırım:)

Miyaw dedi ki...

Ayşecim çok güzel fotoğraflar iyi ki gitmişsiniz :) Bir şey merak ediyorum, bu turla bir gezi miydi, yoksa siz maailecek toplaşıp free bir organizasyon mu yaptınız? :->

Sena dedi ki...

ne kadarrr güzel yerler oralar öle !!!!!!!!!!!!
italya en cok görmek istedigim ülkelerin arasinda..
ispanya ya gittim, ama italya bambaskadir bundan eminm =)

resimler süper !!!

Imge dedi ki...

Süper fotoğraflar.. İtiraf ediyorum: yazılarını takip ederken ikinci İtalya çıkartmamızın nasıl olabileceğiyle ilgili onlardan feyz alıyorum..:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Miyaw; biz kendimiz ayarladık her şeyi. Konaklamamız 5 gün Milano'da oldu. Milano Merkez istasyonundan hızlı tren ile günübirli Como ve Venedik'e gittik.

Sena; aslında İspanya ve İtalya birbirini andıran yerler. Ama İtalya da ayrı güzeltabii:)

İmge; ne güzel, mutlu olurum fikir veriyorsam:)

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Sayende tekrar oralarda gibi hissettim...Teşekkürler...Aida

Çileksuyu Sibel dedi ki...

cok guzel fotograflar.elinize saglik.como benim italya'da gormeyi cok istedigim ikinci yer,floransa'dan sonra:) icimdeki italya aski cok baska benim nedense...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Aida, ne demek:)

Sibel; bir an önce gitmen dileğiyle...:)

Meral Erdoğan dedi ki...

aysecigim fotograflarin o kadar guzel ki...

mustafa dedi ki...

superrr

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Meralcim, Mustafa; teşekkürler:))

fotograf penceremden dedi ki...

sokaklara manzarasına hayran kaldım :) iyi ki bol bol çekmişsin fotoğraf son karede seni de görmek çok güzel oldu :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Teşekkürler Ceyda:)

yeşocan* dedi ki...

sanırım buralara gitmiş olsaydım hoplaya zıplaya heyecanla bir o sokaktan bir bu sokağa koşturup dururdum diye geçirdim bu harika yazını da okuyunca can Ayşecanım!

harika1harika!harika!
bu post'un da harika olduğunu söylemiş miydim? ;)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Yeşocancan; sağol canım:)

yeşocan* dedi ki...

buarada fotoğrafınla ilgili bir yorum yapmak istiyorum kuzum..

harika!harika!harika!harika!harika!
ne kadar harika bir hatun olduğunu söylemiş miydim? :D

okkalı bir maş-şal-lah-! geliyor güzel Ayşecanıma ozaman :D

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Yeşocan bana sana ne diyeyim artık?:) Şımartılmanın da bu kadarı olur:)) Sağol canım benim:)

yeşocan* dedi ki...

canım benim..
görsellik ortada!
eee şımarmak hakkındır!
sömür sömürebildiğin kadar Ayşecanım! :)

HaNdE... dedi ki...

ya şu como da yaşasak bizde???

george abiyle sabah koşusuna çıksak??

çok mu imkansız yahuu??
:)))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Hande; ben de sordum Como'daki bir garsona kendisini, ara ara çarşıda dolaşır ama pek kimseye yüz vermezmiş:)