14 Mayıs 2010 Cuma

Çilek suyu

Şimdi çileğin en güzel zamanı. Bizim evde hem meyve olarak, hem taze suyu, hem de reçeli bol bol tüketiliyor. Çilek suyu elde etmenin en kolay yolu ise reçel yapmaktan geçiyor.
Ailemizin kadınları mutfak konusunda son derece beceriklidirler. Hatta bu konuda aralarında tatlı bir rekabet olduğunu bile söyleyebilirim. Bana göre her birinin uzmanlık alanı farklı. Söz konusu reçel olduğunda ise annemin hakkını teslim etmem gerek.



Annemin çilek reçeli tarifi: 1 kg. çilek iyice yıkanıp büyük olanlar bölündükten sonra bir tencereye alınır. Üzerine 2-3 yemek kaşığı şeker serpilip bir taşım kaynatılır. Daha sonra çilekler kevgire alınarak tüm suyu süzülür. (Böylece yukarıdaki koyu kıvamlı çilek suyu elde edilir:) Daha sonra süzülen çileklerin üzerine yarım kilo toz şeker ve birkaç damla limon eklenip tekrar kaynatılarak reçel yapılır. Böylelikle nefis lezzette, hem bir şişe çilek suyu hem de reçel edilir.


fotoğraflar: Benim:)

Bence bu reçelin sırrı meyvelerin fazla suyunun alınmasında yatıyor. Böylece miktar olarak az ama bol meyveli ve lezzetli bir reçel elde ediliyor.

NOT: Reçeldeki şeker oranı az olduğundan, çabuk bozulmaması için, az miktarda yapıp buzdolabında tutmakta fayda var.


21 yorum:

NiLaY dedi ki...

benim favori meyvemdir kendisi, bu verdiğin tarifi de kesinlikle deniycem teşekkürler, buarada bende bir ödülün var :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Çok teşekkürler Nilaycım, çok mutlu oldum:)

Hande dedi ki...

bende çilekli her şeyi severim. çilek suyu yapmamıştım hiç tarif için teşekkürler :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Hande, afiyet olsun:)

zeynep dedi ki...

çileğin herşeyi güzel suyu kendisi reçeli.birde fotoğraflara kaynak yazarken benim yazmak çok güzel diğmi çok seviyorum o hazzı=)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Haklısın Zeynep, o "benim" işin en keyifli kısmı:)

zizim bizim dedi ki...

reçel yapmaya fırsat kalmıyor çünkü iki anne de devamlı yapıp yolluyorlar :) ama daha önce krema tarifi vermişsin (tartoletlere uygun) dün şans eseri onu görünce ne kadar sevindim anlatamam. hafta sonu yapacağım da :) fotoğraflar da çok güzel...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Zizim; çok teşekkürler. Bak o krema tarifi harikadır. Geçen sene gittiğim pastacılık kursunda öğretmişlerdi ve o zamandan beri en çok yaptığım şeylerden biri:) Afiyet olsun:)

fotograf penceremden dedi ki...

fotoğraflar harika tarifte şahane olmuş bir de reçel yaparken ne güzel kokar ev aklıma geldi :)

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

ellerine sağlık..Fotoğraflar da pek güzel..
Sevgiler

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ceyda, Pınar; çok teşekkürler...:)

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Tarifi mutlaka deneyecegim.Fotograflar da cok güzel..devamını beklerim...:))

Ece dedi ki...

Aysecigim,
Annenin ne kadar becerikli cok iyi bilirim ve bu cilek receli tarifi de tam cilek mevsiminin uzerine geldi. Bir kac hafta sonra cilek tarlalari kipkirmizi olacaklar ve biz coluk cocuk elimizde minik kovalarla cilek pesine dusecegiz. Annenin tarifini mutlaka denemek istiyorum.
Sevgiler ve anne de sevgi ve saygilar.
Ece

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Aida; teşekkürler:)

Ececim; sesini duymak ne güzel:)
(mesajlarını okurken kulağımda duyuyorum sanki sesini:) Çilek tarlasında çekeceğiniz fotolardan görmek isterim:) sevgiler...

Ece dedi ki...

Aysecigim,
Fotoraflar seninmis, yeni farkettim. Gercekten cok guzeller. Artik daha fazla fotoraf bekliyoruz senden.
Bu arada cilekler olmus! Yarin tarladayiz, aksama da recel yapiyoruz. Bu ara cilek suyunu ben margarita mix olarak kullanmayi dusunuyorum :) Resmini gonderirim sana.
Sevgiler,
Ece

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ececim sağol, margarita mix iyi fikir:) fotolarınızı bekliyorum:)

mycitycottage dedi ki...

Merhaba muhakkak tarifi deneyecegim benim de oglum cilek receline bayilir. Ah bir de kaloriler olmasa ben de bayilacagim.

Lisya dedi ki...

cilekler de fotograflar da super, fotografcilik kursu basarili olmus tebrikler :)))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

my city cottage; afiyet olsun:)


Lisya, çok teşekkürler:)

Zeynep dedi ki...

Harika iki tarif. Bu sene kesinlikle deneyecegim, tesekkurler. Yalniz o ilk cikan cilek suyu konsantre oluyor diye tahmin ediyorum dogru mu? Az sekerli olmasi da beni cezbetti acikcasi. Esmer sekerle denesem nasil olur acaba bir de onu dusundum? Hic denediniz mi?
Sevgiler,
Zeynep

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Zeynep, evet elde edilen su sulandirilarak tüketiliyor:) kahverengi sekerle ben hiç denemedim ama olur herhalde :)