2 Mart 2010 Salı

Un Prophéte, An Education ve diğerleri...


Dün akşam, festival sonrası vizyona gireceği için o döneme sıkıştırmadığımız An Education'ı da izledikten sonra İf İstanbul süresince gördüğüm fimlerden kısa notlarla devam edebilirim.
“C’est Pas Moi Je Le Jure"  İzlediklerim arasında benim favorim oldu. İnsanı aynı anda hem kahkahalarla güldüren hem de hüngür hüngür ağlama hissi veren bir film. 10 yaşlarında bir çocuğun dünyası bu kadar iyi anlatılır. (Bu arada Quebec Fransızcası beni şoke etti. Bir dil bu kadar mı farklılaşır? Şaşırdım:)
“Un Prohéte”  Bay H’nin favorisi. Sıkı bir film olduğu kesin ama izlerken özellikle bazı bölümler beni çok zorladı...
“La Nana”  Bu filmi vasat buldum. Başroldeki “hizmetçi”den çok “hanım” karakteri daha incelemeye değerdi bana göre.
“Alle Anderen” Sanırım günümüz kadın-erkek ilişkilerinde sık rastlanan bir durumu (fedakarca seven bir kadın, karşısında duyarsız-tutarsız-bencil bir adam) tüm doğallığı ile ele alması açısından enteresan bir filmdi.
"An Education”a gelince, keyifle izlediğim güzel bir film. Başroldeki Carey Mulligan'ın oyunculuğuna ise bayıldım.

9 yorum:

HaNdE... dedi ki...

her filmi böyle teker teker inceleyip yorumlamana hayran oldum :) en son sinema da hangi filmi izledin diye bir de bana sor...hatırlayamıyorum derim :))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Handecim, Naz'ı bir süre daha nazlandır, sen de gidersin, üzülme:)

Imge dedi ki...

C’est Pas Moi Je Le Jure'u merak ettim. DVD'sini bulabilir miyim acaba? Festival filmlerininkini bulmak zordur gerçi. Deneyeyim bakalım. :)

Carey Mulligan konusunda ise sana kesinlikle katılıyorum. Çok başarılıydı gerçekten..

bilge dedi ki...

bende işlerimin yoğunluğu nedeni ile uzun süredir gidemedim sinemaya paylaşımınız ile sanki seyretmiş kadar oldum sevgi ve dostlukla..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

İmge, bir denemek lazım, belki bulunabilir...

Bilge, size de sevgiler:)

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Ayse, Quebec Fransizca her zaman komedi konusu olmustur ozellikle Fransizlar icin. Istanbul'da yasayan AFP icin calisan Fransiz muhabir bir arkadasim ayni zamanda Kanada televizyonu icinde program yapiyordu. Jerome her zaman derdi Quebec Fransizca'si ortacag'da kalmis, donmus gelismemis diye. (ben onun yalancisiyim tabi hic Fransizca bilmeyen biri olarak hala her Montreal'e gidisimde Fransizca siir gibi gelir ayri). Toronto'da Fransizca kursuna giden tum arkdaslar birakti Fransizca yerine baska dil ogretiyorlar diye! Neyse ki biz Ingilizce konusulan bolgedeyiz:) Bu arada filmi bende merak ettim en kisa zamanda izleyecegim..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ben de sanırım ilk defa duydum Quebec fransızcasını. Zaman zaman "bunlar başka bir dil mi konuşuyorlar?" diye düşündüm:)

Imge dedi ki...

Ayşe tekrar selam,

DVD'yi buldum ve az önce izledim. Ve haklıymışsın, Leon'a bayıldım!! Hemen sana teşekkür etmeye geldim, çünkü bu filmin varlığından sayende haberdar oldum. :)

Sevgiler..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

İmge, çok sevindim beğenmene:) sana da sevgiler...