19 Ocak 2010 Salı

Pera'da bir gün


Cumartesi günü Can ve bay H ile birlikte ara ara tekrarladığımız "Beyoğlu günleri"mizden birini yaptık. Dondurucu soğuğa rağmen favori rotalarımızdan Şişhane, Galata, Asmalımescit üçgeninde dolaştık. İlk durağımız Pera Müzesi'ndeki Chagall sergisi oldu. Daha sonra İKSV'nin yeni merkezi Deniz Palas'ı hayranlıkla seyredip küçük bir "Soho" haline gelmeye başlayan Kuledibi'ne indik. Buradaki birbirinden hoş designer butikleri -ben en çok çeşitli tasarımcıların ürünlerini satan ve bu tasarımcıları belli aralıklarla yenileyen Laundromat'ı beğeniyorum- dolaşıp, Otantik Cafe'de küçük bir kahve molası verdik. Biraz ısınıp dinlendikten sonra Tünel'e kadar yürüyüp her seferinde yaptığımız gibi Lale Plak, Robinson Crusoe Kitapevi ve Mudo Pera'yı ziyaret ettik. Ardından tüm House Cafe'ler arasında en sevdiklerimizden olan -Ortaköy'dekinin konumuyla hiç biri yarışamaz ama- Asmalımescit The House Cafe'de güzel bir yemek yedik. Günü sinemayla noktalamayı planlıyorduk ama küçük ve büyük beyler yorguluk belirtileri göstermeye başlayınca eve dönüp, hep beraber kanepeye uzanıp Flash Forward izlemeye karar verdik:)


Chagall sergisinden... Chagall ve Picasso Güney Fransa'da bir arada. Dahilerin hayatı her zaman ilgimi çekmiştir.


Laundromat



Üzgünüm...

İyi fikir: Cumartesi trafiğinden kaçmak için köprü yerine arabalı vapuru kullandık. Harem-Sirkeci arasını 10 dakikada aldık:)
Kötü haber: Bir Beyoğlu klasiği Mudo Pera maalesef kapanıyor:(

12 yorum:

fotograf penceresinden dedi ki...

harika bir tur olmuş
fotoğraflar senin kadrajından anlaşılan :)

J.C dedi ki...

mudo kapanmıyor, zorla kapatılıyor malesef

Imge dedi ki...

Aaa.. Mudo Pera'nın kapanıyor olmasına ben de üzüldüm bak şimdi..:(

Doorstepping dedi ki...

Mudo Pera'ya çok üzüldüm, her ne kadar asma katında yürümekten korksam da!

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ceydacım, fotoğrafların ikisi benim, ikisi değil:)

JC, İmge, Doorstepping, Mudo'nun kapanışı epey tepki topluyor. Belki bir geri dönüş olur diye umuyorum...

minimalist dedi ki...

Notlar alındı bir dahaki İstanbul ziyaretimde bahsettiğiniz yerlere uğranacak :))

HaNdE... dedi ki...

harika bir pazar turu olmuş bence, bende özledim taksimi yaaaa :(

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Minimalist, Hande... Arada kaçmak gerekiyor gerçekten Beyoğlu'na, o kadar canlı ve kozmopolit ki... Her zevke hitap edecek bir şeyler var...

Delfina ; dedi ki...

İstiklal'in en sevdiğim yeriydi Mudo Pera,çok üzüldüm...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Delfina, ben de öyle...

günce uğur dedi ki...

aaa mudo pera'ya çok üzüldüm cidden... beyoğlu için büyük kayıp! bu arada geçen tünel bilstore'a gittim, lale plak ve robinson crusoe'nun ürünlerini satmaya başlamışlar. çok şaşırdım ama bi yandan da çok sevindim:) sevdiğim şeyler yanyana gelmiş:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Günce, Bilstore'u zaten çok başarılı buluyorum, şimdi daha da gözüme girdi:)