21 Ocak 2010 Perşembe

2 Yönetmen, 2 Film

Geçen hafta Can'la beraber gittiğimiz "çok popüler" filmlerin ardından (Biri Yahşi Batı ki genel kanıya katılıyorum, bence de kötü; diğeri Avatar ki umduğumdan çok daha fazla sevdim.) bu hafta nihayet bay H ile birlikte çok beğendiğimiz iki yönetmenin merakla beklediğimiz "yetişkin" filmlerine gidebildik.
Bunlardan ilki Fatih Akın'ın Soul Kitchen'ı. Akın'ın "sert" filmlerinden farklı, oldukça naif bir komedi. Temmuzda'yı hatırlattı bana biraz... Sevdim.
Diğeri ise dün akşam izlediğimiz, bazı sahneleri aklıma geldikçe şu an bile güldüğüm Woody Allen komedisi Whatever Works/ Kim, Kiminle, Nerede?. Bu film de Allen'ın, benim son filmlerinden daha çok sevdiğim, ilk dönem sinemasını anımsatıyor. Müthiş bir senaryo, müthiş bir zeka. Uzun zamandır hiçbir filmde bu kadar gülmemiştim... Bayıldım.

NOT: Her iki film de vizyonda çok uzun kalmaz. Ben, henüz izlemediyseniz, fazla vakit kaybetmeden ikisine de gidin derim. Ama birini seçecekseniz, Whatever Works'ü kaçırmayın!

14 yorum:

fotograf penceresinden dedi ki...

hımm izlemedim ama not aldım :)

HS dedi ki...

Yahşi Batı'yı sevip sevmemek, bir "sense of humour' tercihidir ; ben çok sevdim... Avatarı'ı sevip sevmemek "mood" ve beklenti ile ilgilidir ; ben az sevdim... Soul Kitchen tercihi bir sinema zevkidir, ben sevdim... Whatever Works, az ya da çok sevilmeyecek bir film... Düşündürecek, sarsacak, derinlere uzaklara götürecek, beyinde şimşekler çaktıracak, belki gece uyutmayacak... Woddy Allen gerçek bir dahi ve bütün dahiler gibi bunun farkında ve ve bütün dahiler gbi bu dünyada acı çekiyor... Çünkü "resmin tamamını görüyor"... Bu filmi kaçırmayın, ama beğenme beklentisi ile gitmeyin...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

HS, yani bay H, bakıyorum rol çalıyorsun, ama doğru söze ne denir?:)

zizim bizim dedi ki...

soul kitchen, im juli yi hatırlatıyorsa görmek lazım gelir. whatever works, merak ettim. listem kabardıkça kabarıyor :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ceyda, Zizim bizim, gidin, görün...

küçükhanım yeşocan* dedi ki...

aklımda öncelikli isim Soul kitchen fakat çok az sinemada gösterimi var ne yazık ki :(
dandik pek çok filme üstüste saat koyabilirlerken soul kitchen'ı bildiğin mumla arar olduk yaa :(
haftaya sırf bu film için beyoğluna gidicem yoksa anadolu yakasında yok :(

avatar'da çok iyiydi paylaşım için saol varol :D

AidaSalem dedi ki...

Soul Kitchen ve Whatever Works!.. İkisini de görmek istiyordum ama unutmuştum :)
Sinemaya gitmeyi de unutmam umarım şimdi :)
Sevgiler...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Yeşocan, haklısın bu tar filmlerde geç kalmaya gelmiyor.

Aidacım, unutma gitmeyi, iyi gelecektir sana...

Imge dedi ki...

Whatever Works'u hafta sonu panlarıma aldım bile! Hava şartlarından dolayı eve kapanmazsak izlemeyi düşünüyorum..

Avatar'ı da İstinye Park'taki IMax salonunda izlemek için inat ettiğimden dolayı hâlâ izleyememiş bulunmaktayım..:) Her hafta biletler satışa çıktığı anda doluyor. Bu gidişle yaza doğru falan izleyebileceğim galiba..

socratic irony dedi ki...

Haberin olsun, MİMlendin :)
Whatever Works ü izlemedim ama Soul Kitchen'a bayıldım :D

Ayşe Şakarcan dedi ki...

İmge, Avatar'a salon seçmekte ısrar edince gerçekten çok zor yer bulunuyor. Biz de en sonunda İstinye Park'tan vazgeçip Kanyon'da izledik...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Socratic irony, beni yaratıcı blog seçmişsin, çok teşekkürler, onur duydum. Ama ne olur kusura bakma bu mim olayı beni biraz zorluyor:(
sevgiler...

edabellaa dedi ki...

Woody sever olarak filmi çok beğendim..ama keşke kendi oynasaymış..ayrıca bu filmde Scarlett J. görmemek güzeldi:))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Edabella, evet kendisi de rahatlıkla oynayabilirmiş bu rolü ama ben Larry David'i de çok beğendim:)