11 Aralık 2009 Cuma

Pürmüz


Her şey bir süre önce çok sevdiğim creme brulée'yi evde yapmaya karar vermemle başladı. Kremayı hazırladım, küçük kaplara döktüm, üzerine şekerini de serpip fırına verdim. Ama olmadı. Şeker istediğim gibi çıtır çıtır kızarmadı. Bu hayal kırıklığının ardından yaptığım küçük bir araştırma sonucu -o güne kadar adını dahi duymadığım- bir pürmüz edinmem gerktiğini öğrendim. Ama bu süre epey uzadı. Taa ki geçen hafta Tchibo'da bana göz kırpan pürmüzümle tanışıncaya kadar. Henüz gazını doldurtamadığım için deneyemedim. Ama en kısa zamanda üzerindeki kabuğu çıtır çıtır kırarak yiyeceğimiz, ev yapımı creme brulée'nin tadına varmayı planlıyorum.

Creme Brulée Tarifi:
malzemeler: 250 gr krema, 250 gr süt, 75 gr toz şeker, 1 paket vanilya, 1/4 portakal kabuğu rendesi, 5 yumurtanın sarısı.
hazırlanışı: Yumurta sarıları dışındaki tüm malzemeler kaynayıncaya kadar pişirilir. Ocaktan alınıp yumurta sarıları eklenir, tel süzgeçten geçirilir. Daha sonra bu krema küçük ve yayvan kaselere ince bir tabaka halinde dökülüp 140 derece ısıtılmış fırında benmari usülü 30-35 dk pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine esmer şeker serpilip pürmüzle yakılır.


Creme brulée'nin ayrılmaz ekürisi: bir fincan kahve...


Sabırsızlıkla kullanılmayı bekleyen pürmüzüm.

9 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

kullandiktan sonra yorumunu yazarmisin lüften. Defne icin Tchibo'dan bir kac sey siparis verdim ama bir türlü karar veremedim bunuda alsam mi diye. Genelde 6 - 7 ayda bir geliyor tchibo. Bu sefer ben alamadan biterse birdahaki sefere artik :-)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Tabii, hemen yazarım:)

fotograf penceresinden dedi ki...

hımmmmm merakla bekliyorum bakalım nasıl olacak :)

Burcu dedi ki...

Ayşe tatlılarla aran iyi galiba, böyle görseller ekleyip bizide yakıyorsun ya neyse :))

Cafe Aroma dedi ki...

Ben Fabrika'da çalıştığım için pürmüzü gıda hazırlamada düşünemiyorum. Her gün duyduğum bir kelime ama ilk defa gıda için duydum. Size afiyet olsun. Fırının ızgara özelliğini kullanarak denediniz mi. Onun yakması gerekirdi diye düşünüyorum.

HaNdE... dedi ki...

wawww diyorum ben bunaaaaaaaa!!!

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ceyda, ben de...

Burcu,ben aslında çok tatlıcı değilimdir ama gerçekten de buraya hep tatlı tarifleri denk geldi:)

Cafe Aroma, fırın ızgarasında olmuyor bu iş. Bu gıda için üretimiş -özellikle de creme brulée için- bir pürmüz:)

Hande, umarım ben de öyle diyeceğim:)

RENKLİ TASARIMLAR dedi ki...

Bu aletin gazla çalıştığını hiç düşünmemiştim.:) Mutfağa meraklı olsaydım, bu aleti kesin alırdım. Acaba fırın sütlacın üstüne de kullanılır mı?:(

defne dedi ki...

krem brule'yi yapıp hayal kırıklığına uğrayan biri olarak 'pürmüz'ü öğrenmem çok iyi oldu :) ben sadece kocaman ve sanayi tipi sanmıştım o aleti, küçüğü de varmış demek :)