17 Aralık 2009 Perşembe

Burger lezzeti


Ne zaman çok aç olup "hızlı ve lezzetli" bir şekilde karnımızı doyurmak istesek, aklımıza ilk gelen yerlerden biri Dükkan Burger. Sahibi Emre Mermer Türkiye'de et işini en iyi bilen ve cidddiye alan isimlerden. Dükkan Burger'in Bebek'teki ilk şubesinden sonra geçtiğimiz yaz Bağdat Caddesi'nde ard arda iki şube birden açmıştı. Mermer'in yıllar önce Küçük Armutlu'da açtığı Dükkan isimli steak house'u ise kısa zamanda bir şehir efsanesine dönüşüp, yolu o taraflara hiç düşmeyecekleri bile bir zamanlar polisin bile giremediği bu mahalleye çekmeyi başarmıştı. Sonradan Nişantaşı Beymen'in içinde bir yer açıp daha "şık" bir lokasyona geçse de Armutlu'daki Dükkan özelliğini hep korudu.


Dükkan Burger’de ise sadece hamburger ve patates kızartması var. Amerikan stili devasa burgerler az pişmiş, ve az soslu servis ediliyor. (İsteğe göre sos ekletmek ve daha fazla pişirtmek mümkün, ama fazla pişen et suyunu ve dolayısıyla lezzetini kaybediyor.) Servis salaş ama sevimli. Tabak, çatal-bıçak yok. Patatesler kağıt külahta geliyor. Dekorasyon ise fast food yapan bir yer için oldukça şık. Ancak çocuk menüsü olmaması eksi bir puan. Can’ın bitirmekte zorlandığı dev burgerden arta kalanları da yemeden ve vicdan azabı çekmeden kalkmak pek mümkün olmuyor:)

Uyarı: Mc Donald’s veya Kızılkayalar tipi hamburger severler Dükkan Burger’den hoşlanmayabilir.
NOT: Aslında konu burger olunca bir Anadolu Yakası klasiği olan Jumbo ‘yu -şimdiki adıyla J Burger- öncelikli yazmalıydım. Ama böyle oldu. Artık bir dahaki sefere…
NOT 2: Bu yazıyı yazdıktan bir süre sonra Dükkan Burger menüsüne küçük boy hamburger ekledi. Böylece çocuklu aileleri de mutlu etti:) 

7 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

Ben seviyorum Dükkan Burger'i en azindan mc donalds daha iyidir diye düsünüyorum. Ben cocuk menüsü gördüm gibi hatirliyorum ama... Gecen gün esim alman bir gida mühendisye tanismis, ve mc donalds bir cok hamburgerciden daha kaliteli oldugunu söylemis. Eger etler belli bir derecenin altina düserse hepsi cöpe atiliyormus mesela. Ve hersey derece ile pisiyormus. Yinede defne'yi fast foodtan uzunca bir süre uzak tutmayi planliyorum.

fotograf penceresinden dedi ki...

göründüğü kadarıyla hamburger köftesi kalın

zeynepin sesi dedi ki...

hiç duymamıştım burayı merak ettim ama..

Ully / Style Tricks dedi ki...

Dukkan Burger de cok guzel ama Armutlu'daki Steakhouse bence enfes! Ben kasaplarindan da alisveris yapiyorum cok basarili!

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Defnenin annesi, ben geçen sene Mc Donalds ile ilgili bir belgesel izlemiştim, ne kadar doğrudur bilmiyorum ama vardığı sonuç "mc donalds'ı ağzınıza bile koymayın" şeklindeydi:(

Ceyda, köftesi çok kalın, 3 hamburger köftesine bedel diyebilirim...

Zeynep, bu tarz hamburger seviyorsan bence denemelisin...

Ully, haklısın steak house muhteşem ama yeri bize çok uzak o yüzden pek gidemiyoruz:(

HS dedi ki...

Yılların Jumbo'su varken, yeniyetme TükkanBurger ile başlamak oldu mu şimdi... Vefa sadece bir semt adı değil, o semtin simgesi bozacının adı da değil... Lütfen biraz tikkat Ayşe Hanım, lütfen biraz vefa...
Ne yapsak bu akşam Sushico yerine günah çıkartma babında Jumbo mu yapsak...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

HS, yok yok Sushico iyidir, Jumbo'ya yarın bakarız:)