8 Kasım 2009 Pazar

Peynir keki

Aslında pek uzun bir geçmişe dayanmıyor millet olarak şu meşhur cheesecake ile tanışmamız. İzleyenler hatırlayabilir, 90’ların başında Altın Kızlar dizisinde Dorothy, Rose, Blanche ve Sophia günün sonunda mutfak masasının çevresinde toplanır, büyük bir iştahla peynirli kek yerlerdi. Bizler de biraz garipseyen biraz meraklı bakışlarla anlamaya çalışırdık bu içinde peynir olan pastamsı şeyin neye benzediğini. Neyse o günler artık çok geride kaldı. Son yıllarda chesecake hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu. Artık en havalı cafe’den en uyduruk pastaneye kadar her yer cheesecake dolu. Dolu da aralarında iyisine rastlamak biraz zor.
Ben de, hayal kırıklığı ile sonuçlanan birkaç cheesecake denemesinin ardından, 3 yıl kadar önce Arman Kırım’ın Hürriyet’teki pazar yazılarından birinde verdiği tarifi denedikten sonra “işte şimdi oldu” diyebildim. Bu tarif, içindeki bol peynir, az krema oranı ile gerçek cheesecake lezzetini yaşamak isteyenler için.

Limonlu cheesecake tarifi
Tabanı: Bir bardak ufalanmış yulaflı bisküvi, 1 çorba kaşığı şeker, 2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı karıştırılıp kelepçeli kalıbın dibine bastırılıyor. 175 derece ısıtılmış fırında 9 dk. pişirilip fırından alınıyor.
Dolgusu: (Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı) 900 gr krem peynir (Labne veya daha lezzetli bir sonuç için Philadelphia marka peynir kullanılabilir) 1+1/4 su bardağı şeker ile mikserde iyice çırpılıyor. Makine düşük hıza alınıp 1 limon kabuğu rendesi ve 1 çay kaşığı vanilya ekleniyor. Karıştırmaya devam ederken 4 yumurta tek tek ekleniyor. 2 çorba kaşığı un ve ½ bardak krema da eklenip biraz daha çırptıktan sonra bu karışım kalıptaki tabanın üzerine boşaltılıyor. 260 derece ısıtılmış fırında 11 dk pişirilip fırının ısısı 90 dereceye getiriliyor ve 40 dk daha pişiyor.

Biraz oyalayıcı bir tarif ama sonuca değiyor. Ben sadesini seviyorum, isteyen yanında meyve soslarıyla da servis edebilir.

7 yorum:

kelebek atolyesi dedi ki...

Çok teşekkürler ,en kısa zamanda deneyeceğim.Çok haklısınız her yerde lezzetli bir cheesecake yemek mümkün olmuyor. sevgiler çok

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Sevgili kelebek atölyesi güzel yorumun için ben teşekkür ederim. Afiyet olsun:)

zeynep dedi ki...

başlığa iki kez baktım doğru mu okuyorum diye, ama gariptir cheesecake okuyunca garipsemeyip peynir kekini okudğumda böyle hissediyorum:)
evet peynir keki işte,aslı bu:)

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..diyete bir son verirsem denemek isterim:)

Burcu dedi ki...

Hıımmm, afiyet olsun Ayşe bende cheesecake bayılırım tarifin not alındı bakalım ne zaman yapılacak :))

fotograf penceresinden dedi ki...

uff canım çekti :) vişneli chesecake yapmıştım am alimonlu tatmadım hiç denemek lazım :)

Syhn dedi ki...

ben seviyorum ama cok ince bir dilim yiyebiliyorum
agır geliyo bana nedense..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Zeynep, doğru söylüyorsun peyir keki kulağa garip geliyor:)

Burcu, bence ilk fırsatta dene, zahmetine değiyor...

fotoğraf penceresinden, bunun limon aroması belli belirsiz, herhangibir sosla çok rahat yenebilir...

Syhn, dışarda satılanların içine genelde çok krema koyuyorlar, o yüzden biraz ağır oluyor:(