13 Kasım 2009 Cuma

Mükemmel espresso



Kahveyi de farklı aromalı çayları da çok seviyorum. Her akşam yemek sonrası ya bir fincan çay ya da bir fincan americano veya espresso vazgeçilmezidir bizim evin. Seçimi yediğimiz yemek etkiler genelde. Biraz ağır yediysek illa ki bir fincan şekersiz espresso... Bay H ile birlikte yıllarca takıntılı bir şekilde ev yapımı mükemmel espressonun izini sürdük. 3-4 farklı makine, onlarca paket kahve denemesinden sonra nihayet espressonun nirvanası Nespresso'yla tanıştık. Daha önceki makinaların genel problemi olan köpüksüzlük bu makineyle söz konusu bile değil. Artık bizim evde istisnasız her seferinde üzerindeki kremamsı köpüğü ve çeşit çeşit aromasıyla mükemmel espresso keyfi yaşanıyor.



NOT: Damak tadına çok güvendiğim Arman Kırım Hayatın Tarif Kitabı adlı iki ciltlik kitabında mükemmel espressonun köpüğünün kalın, kadifemsi ve açık kahverengi olması gerektiğini yazıyor. Hatta üzerinde 3mm. kalınlığında köpüğü olmayan espressoyu içmeyin diyor. Ayrıca kendisinin de bir Nespresso kullanıcısı olduğunu söyleyerek beni doğruluyor:)


Nespresso'nun farklı sertlik ve aromalardaki kahveleri kapsüller içinde bulunuyor. Ben en çok Roma'yı seviyorum...

Bunları biliyor musunuz?
Espresso mu? expresso mu? İlk olarak 1900’lerin başında Milano’da içilen bu kahvenin gerçek adı espresso. Expreso ise yanlış bir kullanım.Cafe americano ise espressonun sıcak su eklenerek biraz daha hafif ve uzun içimli hale getirilmiş şekli.

15 yorum:

fotograf penceresinden dedi ki...

seçenekler arasında capriccio var
ben ondan tatmak isterdim bende makina istiyorum :)

kupia papalina dedi ki...

bu paylaşım benim için çok süper oldu..
güzel Espresso'lar yapabilecek bi mak. arıyodum..
Sizinki fotodaki makinadan mı?
Biraz hazıra konmuş gibi olacam ama benimde iyice kafam karıştı bir çıkış yolu arıyodum sanırım buldum:)))
Teşekkürler..

Burcu dedi ki...

Bizim şirkette de Nespresso'nun turuncusu var hem çok büyük olmaması hemde rengi ile mutfak tezgaharını süsleyebilecek durumda :))

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Fotoğraf penceresinden, capriccio da çok güzel:))

Kupia, bizimki fotoğraftakinin yeşil renklisi. Yardımcı olabildiysem çok sevindim. Çünkü biz de senelerce iyi bir espresso yapamadık evde, taa ki 3 sene önce bu makinayla tanışana kadar.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Burcu gerçekten hem küçük hem de çok güzel renkleri var:)

fotograf penceresinden dedi ki...

pişşşt mimlendin :)

Coşkun Hürsel dedi ki...

Geçen yıl kaldığım evde bir Nespresso makinesi vardı. Gerçekten her seferinde aynı kaliteyi tutturan güzel bir alet. Değişik tat ve sertlikteki espresso çeşitlerini denemek de çok keyifli. Yalnız çok fazla gürültü çıkarıyor:) Şu sıralar Starbucks'tan aldığım ve french press kıvamında çektirdiğim Guatemala ve Kenya kahvelerini porselen çaydanlıkta demleyerek içiyorum kahvemi. Bodum french press'im kırıldı, ama demlik de gayet güzel iş görüyor doğrusu. Ne kadar az alet o kadar öz lezzet:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Coşkun Hürsel, french press'de yapılmış kahveyi ben de seviyorum. İyi bir karışım bulamamıştım, Starbucks'ın Guatemala ve Kenya karışımını deneyeceğim:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Sevgili Ceyda, benim bu sorulara verecek çok enteresan yanıtlarım yok ama görüyorum ki film zevklerimiz uyuşuyor. Amelie ve You've got mail benim de çok sevdiğim, defalarca izlediğim filmlerden. Ayrıca My Blueberry Nights, Closer, The Hours, Ferzan Özpetek'in tüm filmleri aklıma ilk gelen en sevdiklerimden:)

Ful yaprakları dedi ki...

sade ve sıcak:)
burayı çok sevdim,
ayrıca blogumda sizi görmek beni mutlu etti,

sevgilerimle,
Ful yaprakları

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Teşekkürler ful yaprakları, sizi görmek de beni mutlu etti, sevgiler...

AidaSalem dedi ki...

Canım kahve istedi... Ama Nespresso TR'de oldukça pahalı bildiğim kadarıyla. Kapsüllerinin fiyatını ise hiç bilmiyorum aslında. Ama benim favorim rosabaya de colombia idi... Eğer sert seviyorsanız :)
Sevgiler...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Aida, önerini dikkate alacağım:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Aida, önerini dikkate alacağım:)

Müge Hestbaek dedi ki...

Ben de nespressoculardanım Ayşecim. Genellikle capriccio içiyorum ama en çok sevdiklerim xmas döneminde çıkanlar. Onlar hep daha bir aromatik geliyor nedense bana.

Nespressonun en kötü yanı, kapsüllerinin her yerde satılmaması ve Türkiye'de geri dönüşüm için iade sisteminin olmaması. O yüzden kapsül artıklarını toplayıp içlerindeki kahveleri toprağa karıştırarak inanılmaz kaliteli bir gübre ediniyorum. Özellikle yeşil bitkiler nespressoya bayılıyor! :) tavsiye ederim.