25 Kasım 2009 Çarşamba

"First we take Manhattan...

Leonard Cohen illüstrasyonu: Meral Erdoğan


...then we take Berlin"
Bu kış tesadüfen de olsa Leonard Cohen’in o çok sevdiğimiz şarkısının izinden gidiyoruz. Geçen bayramki Manhattan seferinin ardından bu kez de bize Berlin yolu göründü. Birkaç sene öncesine kadar hiç aklıma gelmezdi herhangi bir Alman şehrine turist olarak gideceğim. Bütün ilişkimin üniversitede bir iki dönem aldığım seçmeli Almanca derslerinden aklımda kalan 3-5 cümle ve yıllar önce iş için gittiğim bir Frankfurt seyahatinden ibaret olduğu bu ülkeye nedense hep soğuk bakmışımdır. Ancak son yıllarda Berlin ile ilgili o kadar çok pozitif yorum okuyup duydum ki, açıkçası merak etmeye başladım bu “çok canlı, Avrupa kültür başkentini”. Can’ın da kendince nedenlerle merak edip ısrarla gitmek istemesinin sonucu biz de rotayı kuzeye çevirdik. Bakalım Berlin şehir listemde nasıl bir yer bulacak kendine:) İzlenimler dönüşte…
Sanırım kendimi tutamaz orada da bir şeyler eklerim bloga, ama şimdilik auf wiedersehen...

14 yorum:

Cafe Aroma dedi ki...

Tarihe tanıklık etmeiş bir şehir. İyi yolculuklar dilerim.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

teşekkürler cafe aroma, sanırım biz de onun tanıklık ettiklerine içimiz sızlayarak tanıklık edeceğiz...

Ful yaprakları dedi ki...

Leonard Cohen bir başkadır...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ful yaprakları, çok haklısın...

zeynep dedi ki...

Ben de aynı sizin gibi Almanya'ya soğuk bakan biriydim, gitmeyi istediğim yerler arasında olmadı hiçbir zaman. Ancak son bir senedir Berlin'e gidip gelir oldum ve bu şehirden çok etkilendim.

Yüklü tarihini ve kültürünü her adımda hissedebileceğiniz gerçekten çok kendine özgü bir şehir. Özellikle doğu tarafındaki yerlere gitmenizi öneririm. Bu arada orada ne kadar çok Türk olduğunu görünce şaşırabilirsiniz :)

Eminim çok etkileneceksiniz bu şehirden. İyi tatiller dilerim!!

fotograf penceresinden dedi ki...

iyi yolculuklar güzel karelerini bekliyorum :)

Syhn dedi ki...

almancan için de çok ii olacak bence!
almanyada bulundum ama berline hiç gitmedin hiç bişi olmasa düzene hayran kalacağını umuyorum.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Syhn, Ceyda, Zeynep, teşekkürler...

MAISON CHAPLIN dedi ki...

CIAO, LOVE YOUR BLOG, SPECIALLY THE LAST POSTS.. :-) I'M FOLLOWING YOU, FOLLOW ME TOO!

@ MAISONCHAPLIN.BLOGSPOT.COM

mugemmell dedi ki...

çok hoş bir blogun var. seni tanımaktan çok keyif aldım... sevgilerimle...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Sevgili kendindenkendinegöçen,
yorumun için teşekkürler, sanırım yanlışlıkla reddettim, sayfada görünmedi. Prag'a olan düşkünlüğünü anlıyorum. Gerçekten hayal gigbi bir şehir. Ancak benim tanımak için çok fazla bir şansım olmadı, çok soğuk bir mevsimde, arkadaşlarla çoluk çocuk bir tatil yapmıştık. Yine de tanıdığıma memnun olduklarımdan... Bir bahar ayında 2. bir ziyareti de kesin yapmak istediklerimden...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

mugemmel, ben de seni tanımaktan keyif aldım...

maison chaplin, I like your blog too, thank u for your comment, I'm following you!

Defnenin Annesi dedi ki...

Berlin güzeldir ama muhtesem degildir. Ben münih'i nach cok sevmistim. Almanya dogmus ve büyümüs biri olarak, almanyada sevdigim sey düzen ve temizlik... Birde büyük parklar... Istanbulda ne yazik ki hicbiri yok... iyi tatiller...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

defnenin annesi, teşekkürler...