22 Ekim 2009 Perşembe

Yemek yemenin mutlulukla bir ilgisi olduğu kesin

"Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olduğu kesin" demiş Cemal Süreyya. Benim için bu kavramın kapsamı biraz daha geniş. İyi malzeme ve sevgiyle, hakkını vererek yapılmış her yemeğin mutluluk verici etkisine inanıyorum.
Geçen yıl gittiğim pastacılık kursunda kimi vasat, kimi gerçekten çok başarılı birçok tarif verdi bize Cemil Usta (Cemil Çengel birçok otel ve restoranda çalışmış, hamur işleri konusunda deneyimli bir şef. Chef's Istanbul'da da eğitmenlik yapıyor). Bunların arasında benim en sık uyguladığım "joker" bir pasta kreması tarifi var ki, hem meyveli tartlara hem de milföy hamurunu pişirip arasına sürerek hazırladığım milföy pastalara çok yakışıyor.


Pastacı Kreması Tarifi:
1/2 kg. süt
4 yumurta sarısı
100 gr. şeker
20 gr. un
20 gr. nişasta
1 paket vanilya
Vanilya hariç tüm malzemeler kaynayıncaya kadar karıştırılıp pişiriliyor. Krema 2-3 dk. kaynadıktan sonra ocaktan alınıp vanilya eklenerek ara ara karıştırılarak soğutuluyor. Tart tabanına döküldükten sonra istenilen meyvelerle süsleniyor.

Bu tarif pastanelerde satılan meyveli tartların (ki ben Beyaz Fırın'ınkine bayılırım) kremasına çok uyuyor. Üstelik içinde hiç yağ yok!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Zararlı yayın yapıyorsun Ayşe'cgm, her ne kadar hafif de olsa hepsi kilo maalesef:) Çok güzel yazmışsın, içimden hemen yapmak, yok yok, daha doğrusu yemek geldi:))

nilüfer

Ayşe dedi ki...

İçinde hiç yağ yok ama. Bence ilk fırsatta yap ve tadını çıkara çıkara ye:)

nvbaykut dedi ki...

Ben sık sık bu tarifi kullanıyorum Ayşeciğim. Etraftan hep beğeni kazanıyor. Bence hayatın küçük ama güzel keyiflerinden biri... Tariflerin devamını beklerim..

Ayşe dedi ki...

Gerçekten de öyle... Tariflerin devamı gelecek:)

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

yarın hemen yapacağım....hamile kdına yapılcak şey mi bu. bu saatte de yapılmazki....

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Afiyet olsun... Akşama tart tabanı tarifi de gelecek. Ama o kreması kadar masum değil. İçinde bolca yağ var:)

Yonca dedi ki...

Ben Ayse'nin elinden bu muhteşem şeyi yeme şansını yakaladım... Ayşecim yine yap yine yiyelim.... Sevgiler

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Yaparım Yoncacım, yeter ki sen iste...

ŞAKARCAN dedi ki...

madem bu kadar tahrik edici tarifler veriyorsun,fotolar koyuyorsun;o zaman ceza olarak haftaya geldiğimde istiyorum bu veya benzeri bir tarttan.çilek-frambuaz gibi bi şeyli olursa sevinirim:P yüzsüz şakarcan burak:P

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Gel canım ben neli istersen yaparım sana, yalnız abin çarşambaya kadar Katar'da olacak, haberin olsun:)

ŞAKARCAN dedi ki...

Denedim;çok ama çok güzeldi.Çilekli olsa mükemmeldi derdim herhalde.Çok hafif;çok lezzetli.Ben ki ağır yemekler dışındaki light yeekleri tatsız bulurum,bu çok iyiydi..Ellerine sağlık:)

not:köfte de nefisti:P

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Afiyet olsun canım. Mevsimi gelsin ben sana çileklisini de yaparım:)