17 Ekim 2009 Cumartesi

Sevgili şehirlerim


Seyahat etmeyi herkes sever ama galiba ben biraz fazla seviyorum.
Farklı yerlere gitmenin beni besleyen, zenginleştiren, büyüten en önemli etkenlerden biri olduğunu düşünürüm. Özellikle de şehirlerde yapılan keşiflerin.
Ben de severim denizi, kumu, dağı, karı… Ama en fazla 3-4 gün, daha fazlasından sıkılır, hemen şehre dönmek isterim. Sinemalar, tiyatrolar kafeler, müzeler, restoranlar… Ne sıklıkta gittiğim önemli değil, yakınımda olduklarını bilmek yeter.
Bir de duygusal bağlar kurarım şehirlerle…
Kimisiyle 4-5 günlük flörtler yeter, bir daha aramam onları. Kimine ise resmen aşık olur, tekrar tekrar buluşur, bir sonraki randevuyu iple çekerim.
Gönlüm de geniştir bu konuda. Pek çok sevgili, ayrı ayrı, haddini bilerek, payına razı, varlığını sürdürür yüreğimde…
Yeni sevgilere her zaman yer bırakarak…

Sevgili listem:
Asla bıkmam: New York, Paris, Amsterdam, Roma
Bunları da çook severim: Barselona, Londra
Onları tanıdığıma çok memnunum: Floransa, Prag/Karlovy Vary, Venedik, Madrid /Toledo, Budapeşte, Berlin, Milano /Como-Bellagio, Dubai, Yunanistan(Selanik, Kavala, Alexandroupolis), İsrail (Tel Aviv, Hayfa, Kudüs), Brüj, Stockholm
Tekrar tekrar buluşmak mı? Gerekmedikçe sanmıyorum..: Viyana, Frankfurt, Brüksel, Kos, Washington DC, Singapur , Köln, Düsseldorf
Yerli sevgililer: Alaçatı, Bozcaada, Kapadokya, Cunda
Aşk-nefret ilişkisi: İstanbul

Her biriyle yaşadığım farklı anılar zaman zaman yer bulacak bu ekranda kendine.

4 yorum:

DKirca dedi ki...

Aysecim- seni Lansing, Michigan'a da bekliyoruz. Bakalim hangi kategoriye girecek? :)

Dilek

Ayşe dedi ki...

Gelirim tabii Dilekcim, siz orada olduğunuza göre en sevdiklerimden olacağı kesin:)

kendindenkendinegöçen dedi ki...

prag benim için masalın, büyünün, aşkın, gizemin tarifini yapamadığım ve dahi yapmak da istemediğim birçok güzellğin kentidir. dar sokakları, sayısız vistası, kuklalarıyla zamanın durduğu kenttir...
sadece tekrar geleceğim günün heyecanı için dönmeyi istedim prag'tan. açıkcası listedeki yerine üzüldüm :( saçma belki de :) ya da sevinmeli miyim? benim için daha özel kalsın diye? bu daha da saçma sanki :))
çok güzel kent ya!!! :))
özledim gitme vakti gelmiş belli ki tekrar :(

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Sevgili kendinden kendine göçer, ne güzel, bir şehre böylesine tutkuyla bağlı olan insanlara bayılıyorum. Açıkçası ben de Prg'a hakkını veremediğimi düşünüyorum. Çok soğuk bir mevsimde, arkadaşlarla, çoluk-çocuk bir tatil yapmıştık... Bir de görüyorum ki listemde üst sıralara çıkan şehirlerin her birirne en az 3-4 sefer yapmam gerekmiş. Prag da bir bahar ayında mutlaka tekrar görmek istediklerimden... sevgiler...